Web sitemize hoşgeldiniz, 21 Temmuz 2017

Fiziksel Aktivite ve Kanser Riski

Yaşam tarzınızın bir parçası olarak makul düzeyde fiziksel aktivite yapmak kanser riskini düşürür, aynı zamanda diyabet ve kalp hastalığı gibi kronik hastalıkların da riskini azaltır. Orta derece egzersiz düzeyini arttırmak, terletir ve kalbiniz daha hızlı atar. Bu egzersizlere yürüyüş, yüzme, bisiklet veya koşuyu örnek verebiliriz. Gittikçe artan araştırmalar gösteriyor ki, çok fazla oturmaktan kaçınmak ve her türlü fiziksel aktiviteye katılmak kanser riskini düşürmeye yardımcı olabilir.

Fiziksel aktivite kanser riskini azaltabilir!

Araştırmalar, düzenli olarak egzersiz yapan insanlarda kanser riskinin daha düşük olduğunu gösteriyor.

Kolon kanseri: Yapılan çalışmalarda, büyük insan grupları izlenmiştir ve düzenli olarak egzersiz yapan insanlarda kolon kanseri gelişme riskinin daha düşük olduğu gözlenmiştir. Egzersiz yapmanın tek başına kanser riskini düşürdüğüne emin olunmasa da, düzenli egzersiz yapmayan kişiler ile karşılaştırıldığında düzenli olarak egzersiz yapan bireylerin kolon kanserine yakalanma riski %40 ila %50 oranında daha düşüktür. Bazı kanıtlar gösteriyor ki, aktif bir hayatı olan kişiler en düşük kolon kanseri riskine sahip bireylerdir.

Meme kanseri: Benzer olarak, uzun vadeli çalışmalar gösteriyor ki, haftada 3 saatten daha fazla orta kuvvetli egzersiz yapan kişilerde %30 ila %40 meme kanserine yakalanma riski daha düşüktür. Bu durum, aile öyküsü ya da meme kanseri riski olan bütün kadınlar için de geçerlidir.

Bazı çalışmalar, yüksek aktivite düzeyinin kanser riskini düşürdüğünü gösteriyor. Ancak kanser riskini azaltmak için yapılması gereken aktivite seviyesi belirsizdir. Fiziksel aktivite bir kişinin tüm hayatı boyunca önemlidir. Belirli bir yaşta da fiziksel aktivite yapmak, meme kanseri riskini düşürebilir.

Rahim kanseri: Bazı çalışmalar, egzersiz yapmak ile rahim kanseri riskinin azalmasını bağlantılı bulmuştur.

Akciğer kanseri: Çalışmalar, düzenli olarak egzersiz yapan ve aktif olan kişilerin akciğer kanserine yakalanma riskinin düşük olduğunu gösteriyor.

Fiziksel aktivite ve kanser üzerindeki etkileri üzerine devam eden araştırmalar vardır. Son zamanlarda yapılan araştırmalar gösteriyor ki, hafif aktivite bile insan sağlığına bazı yararlar sağlayabilir.

Çocuklar ve Gençler İçin İpuçları

Fiziksel aktivite yaşam tarzı olarak benimsenmeli, çocuklar ve ergenler düzenli olarak aktif olmalıdır. Çocukluk döneminde başlayan fiziksel aktivite alışkanlığı genellikle ileriki yaşlarda da geçerli olur. Çocuklar gün boyu en az 60 dakika aktif olmalıdır. Haftada en az 3 gün, çocuklar ve gençler egzersiz yapmaya yönlendirilmelidir. Aşağıda, çocukları aktiviteye teşvik etmenin bazı yolları vardır:

  • Televizyon izleme süresini azaltın.
  • Video oyunları oynama süresini sınırlandırın.
  • Bilgisayar ve diğer elektronik cihazların kullanımını sınırlandırın.
  • Spor veya fitness faaliyetlerine katılmasını destekleyin.
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz